مردی که ملکه ایران را امر به معروف کرد

شیخ با قدم‌هایی محکم و دلی سرشار از اطمینان و اخلاص به طرف آن جلاد می‌رفت و از این که توفیق انجام وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را در جای خود به دست آورده است، خوشحال بود و بالاخره، شیخ محمدتقی بافقی آمد و بدون هیچ تشویش و هراس روبروی شاه ایستاد، شاه: چرا به ملکه ایران توهین کردی؟، شیخ: توهین نبود امر به معروف بود.

فارس:آیت الله حاج شیخ محمدتقی بافقی یزدی، متولد 1292هجری قمری، ادبیات و سطوح را نزد مرحوم آقا سیدعلی مدرس لب جندقی خواند، آن‌گاه به نجف اشرف رفت و نزد مرحوم سیدمحمدکاظم یزدی «صاحب عروه» و آخوند ملامحمدکاظم خراسانی «صاحب کفایه» و عالم ربانی آقا سیداحمد کربلایی تلمذ کرد و پس از آن به ایران و قم آمد، وی از کسانی بود که از مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری خواست، قم را مرکز علوم دینی قرار دهد، هر چند که آیت الله بافقی در این راه قدم‌های زیادی برداشت. ادامه مطلب ...

زمزمه ی انتظار - بخش بیست و هفتم تا چهلم

« یا حق » 


زمزمه ی انتظار بخش بیست و هفتم تا چهلم ... آماده برای دانلود !


منبع : مهدی بیا 


شاید این جمعه بیاید ... شاید !!!!


دانلود در ادامه 

ادامه مطلب ...

آس

درختی اشت که در بهشت کاشته شده است . عصای حضرت موسی (ع) از شاخه ی آن درخت بود و آن را جبرئیل (ع) برای او آورد .
حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور ، عصای حضرت موسی (ع) را همراه دارد . آس ، درختی است بلندتر از انار ، دارای گل و برگی معطر و تخمش سیاه است . در مناهی رسول اکرم (ص) از خلال کردن با چوب آن نهی شده است .

در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده : «ورائحة ابنتی فاطمه الزهراء، رائحة السفرجل و الآس و الورد.»

آزمون یاران حضرت

همه انبیاء و مصلحان الهی ، هسته های اصلی نهضت خویش را با آزمایش برگزیده اند ، چرا که راه دشوار است ، و آمیخته با رنج ها و بدون داشتن یارانی آبدیده ، سرد و گرم چشیده ، فداکار و وفادار ، نمی توان خطر کرد.

طالوت ، که در روایات ، یاران مهدی به یاران او تشبیه شده اند ، در نبرد با جالوت ، لشکریانش را با تشنگی آزمود . تن پروران و ناشکیبایان نظم را بر هم زدند ، حریصانه به آب افتادند ، ولی صبور مردان از آن ، لب تر نکردند . از این راه ، روشن شد که گروه نخست ، ارزش و توان همراهی با طالوت را ندارند و سرانجام ، در رویارویی با سپاه دشمن ، وحشت آنان را فراگرفت و از جنگیدن ، باز ماندند ، ولی گروه دوم که ایمان فکری و بصیرت واقعی داشتند ، همه پیروزی را در اختیار خدا دیدند و صبورانه مقاومت ورزیدند .


منبع : مهدی بیا

ادامه مطلب ...

آزمون غیبت

آزمایش های دینی برای ایمان آورندگان در همه زمان ها ، قانون الهی است :

« أحسب الناس أن یترکوا أن یقولوا آمنا و هم لا یفتنون » اما این قانون ، در روزگار غیبت به دو جهت مورد تأکید است :

1- آنکه امام از نظرها پنهان است و منتظران ، منتظر ظهور اویند و چون این امر به درازا می کشد ، افکار و دعوت های باطل ، در میان مسلمانان پدید می آید و گروهی گمراه می شوند .
1- در این دوران ، شرایطی به وجود می آید و اوضاعی بر جوامع حاکم می شود که مگاهداشتن دین ، بسیار دشوار می شود . بیشتر مردمان ، به انگیزه های گوناگون ، ایمان دینی خویش را در زندگی از دست می دهند و دینداری را کنار می نهند .


منبع : مهدی بیا

ادامه مطلب ...

ضد انقلاب: اعتصابات برای دلار بوده نه توهین به پیامبر(ص)!

در حالیکه خشم مسلمانان به انتشار فیلم موهن آمریکایی ادامه دارد،جریانات ضد انقلاب قصد تحریف آنرا دارند.

به گزارش «ندای انقلاب»، در حالیکه خشم انقلابی مردم مسلمانان ایران به انتشار فیلم موهن آمریکایی- اسرائیلی «بی گناهی مسلمانان» همچنان ادامه دارد برخی جریانات ضد انقلاب بدنبال تحریف این اعتراضات برآمده اند.
ادامه مطلب ...

علمای مسلمان استفاده از گوگل و یوتیوب را تحریم کردند

علمای مسلمان استفاده از گوگل و یوتیوب را برای دو روز و زدن خسارت 210 میلیون دلاری به گوگل تحریم کردند.


ادامه مطلب ...

واکنش رهبر انقلاب نسبت به اظهار نظرهای غلوآمیز درباره ی ایشان

نوحِ کشتی‌بان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنانشان در دیدار نیروهای مسلح شمال کشور و خانواده‌های آنان در نوشهر فرمودند: «مبادا آن صفاتی، خصالی، مناقبی که متناسب با وجود ولی‌عصر (ارواحنا فداه) هست، اینها را تنزل بدهیم در سطح انسانهای کوچک و ناقصی مثل این حقیر و امثال این حقیر.»

به همین مناسبت پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در یک کلیپ صوتی چند واکنش حضرت امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را نسبت به اظهارنظرهای غلو‌آمیز درباره‌ی ایشان مرور می‌کند.

منبع : مهدی بیا

ادامه مطلب ...

فراخوان ‫میهمانی مردترین مردان خدا‬

برای مشاهده در اندازه ی واقعی ، بر روی تصویر کلیک نمائید


ادامه مطلب ...

قطعه جدید استاد کریم خانی برای امام رضا (ع)

تو کیستی شریک غم اهل عالمی

در خاک طوس کعبه اولاد آدمی

آن رازها …
آن رازها که از همه پوشیده داشتم…

تنها در این حرم به تو گفتم…
تو محرمی…

لینک دانلود :  

لینک کمکی:   

منبع :‌مهدی بیا