زورگویان، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال می‌کنند


زورگویان، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال می‌کنند/ خداوند با هیچ ملتی، قوم و خویشی ندارد


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال میکنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملتها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملتها در ایام حج میتواند این توطئه را خنثی کند.

SNN.IR

   



به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز(شنبه) در دیدار دست‌اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.

 

ایشان با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر حج نسبت به سایر فریضه‌های اسلامی افزودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملتهای مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.

 

رهبر انقلاب زیارت خانه خدا و مناسک حج را فرصتی بی‌نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تشریح جنبه اجتماعی حج نیز به حضور همزمان همه ملتها با همه تفاوت های نژادی، مذهبی، فرهنگی و ظاهری در مکه و مدینه اشاره کردند و افزودند: حج مظهر و فرصت واقعی "وحدت اسلامی" است.

 

ایشان با انتقاد شدید از کسانیکه با انواع روشها از جمله بزرگ کردن مفهوم ملیّت، حقیقت و اهمیت امت اسلامی را کمرنگ میکنند افزودند: حج، نمونه ای معنادار از تشکیل امت اسلامی و فرصت بسیار بزرگ برای همزبانی، همدلی و ابراز همدردی مسلمانان جهان است.

 

رهبر انقلاب تجلی عظمت امت اسلامی و فرصت تبادل تجربیات را از دیگر نکات مهم جنبه اجتماعی حج برشمردند و افزودند: بیان و انعکاس تجربیات مفید ملتهای مسلمان، تقویت امت اسلامی را به همراه می آورد.

 

ایشان در همین زمینه به تجربیات موثر و کارآمد ملت ایران در دشمن شناسی، اعتماد نکردن به دشمن و اشتباه نگرفتن دوست با دشمن اشاره کردند و افزودند: مردم ما با درکی ستایش برانگیز، دریافته اند که استکبار جهانی و صهیونیزم، دشمن حقیقی و لجوج ملت ایران و امت اسلامی اند و به همین دلیل در همه اجتماعات عظیم ملی و اسلامی، علیه آمریکا و صهیونیزم شعار داده اند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در 36 سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.

 

رهبر انقلاب به تجربه ناموفق روی کار آمدن برخی گروههای اسلامی در بعضی کشورها اشاره کردند و گفتند: آنها برخلاف ملت ایران، جای دوست و دشمن را اشتباه گرفتند و ضربه اش را نیز خوردند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اتحاد را از دیگر تجربه های قابل انتقال ملت ایران به ملتهای دیگر در موسم حج برشمردند و افزودند: مردم ایران با وجود همه اختلاف های " عقیدتی، فکری و  سیاسی" و تفاوتهای قومیتی، وحدت ملی را حفظ کرده اند و قدر این نعمت الهی را به خوبی میدانند که  این تجربه گرانقدر باید به دیگر ملتهای مسلمان منتقل شود.

 

ایشان درگیری داخلی در برخی کشورها را به بهانه های مذهبی، سیاسی و حتی حزبی، نتیجه قدرناشناسی نعمت وحدت برشمردند و افزودند: خداوند با هیچ ملتی، "قوم و خویشی" ندارد و اگر مردمی قدر اتحاد و همدلی را ندانند خداوند آنها را به بلیّه اختلاف و درگیری و خونریزی دچار میکند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای توطئه های ظالمان جهانی را بر ضد اسلام و ایران و نظام اسلامی  یادآورد شدند و افزودند: آنها در واقع نه بر ضد شیعه یا ایران، بلکه بر ضد قرآن توطئه میکنند چرا که میدانند قرآن و اسلام، کانون بیداری بخش ملتهاست.

 

رهبر انقلاب با استناد به تلاش بی وقفه مستکبران برای دستیابی به راههای متنوع نفوذ و ضربه زدن به مسلمانان افزودند: به پشتوانه حمایت بی پایان مالی استکبار، ده‌ها مرکز و کانون فکری و سیاسی در آمریکا، اروپا، فلسطین اشغالی و کشورهای وابسته، در حال مطالعه و بررسی اسلام و شیعه هستند تا راههای مقابله با عوامل بیدارساز و اقتدار آفرین امت اسلامی را شناسایی و عملیاتی کنند.

 

ایشان افزودند: زورگویان جهانی، ایجاد خشونت و تفرقه به نام اسلام را کاملاً جدی دنبال میکنند و در تلاشند با بدنام کردن دین مبین اسلام، به جان هم انداختن ملتها و حتی ایجاد درگیری میان یک ملت، امت اسلامی را تضعیف کنند که انتقال تجربیات وحدت بخش و دشمن شناسانه ملت ایران به دیگر ملتها در ایام حج میتواند این توطئه را خنثی کند.

 

رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: البته انتقال تجربیات مفید ملتها به یکدیگر در موسم حج، مخالفانی دارد اما به هر حال باید راه آنرا پیدا کرد.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش پایانی سخنانشان با اشاره مجدد به لزوم توجه همزمان به ابعاد فردی و اجتماعی حج، تأکید کردند: مبادا حجاج محترم فرصت بی نظیر تنفس در شهر معطّر پیامبر و حضور عبادی و شوق آور در مکه معظّمه و خانه خدا را با کار بسیار غلط گشت و گذار در بازار و خرید کالا از دست بدهند و حسرت استفاده نکردن کامل از فرصت بی نظیر و نشاط آور حضور در مسجد الحرام و مسجد النبی را برای همه عمر بر دل خود بگذارند.

 

رهبر انقلاب در سخنان خود همچنین، تلاش برای برگزاری حج را از زیباترین و با شکوهترین مسئولیت ها خواندند و با تشکر از زحمات مسئولان حج افزودند: همه توان خود را برای تحقق حجِ مطلوب به کار گیرید.

 

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی با تبریک دهه کرامت، شعار حج امسال را «حج، معنویت، بصیرت و همدلی اسلامی» اعلام کرد و گفت: تدوین راهبردهای دهگانه و طرح تعالی حج، ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، ارائه آموزش های معرفتی برای زائران و روحانیون کاروان‌ها، برگزاری نشست‌های علمی و استفاده از ظرفیت زائران و کارگزاران از جمله فعالیت ها و رویکردها در برگزاری مراسم حج است.

 

نماینده ولی‌فقیه و سرپرست زائران ایرانی افزود: حج امسال باید ضمن حفظ عزت و کرامت ملت ایران به کانون وحدت مسلمانان جهان تبدیل شود.

 

آقای اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت نیز با بیان گزارشی از فعالیت های این سازمان، روان سازی فرایند ثبت نام زائران، اعزام 62 درصد زائران با پرواز مستقیم به مدینه، ایجاد تنوع در برنامه غذایی، تامین بخش عمده اقلام مورد نیاز زائران از داخل کشور، کاهش قیمت تمام شده خدمات و اطلاع رسانی هوشمند را از اقدامات و برنامه های سازمان حج و زیارت برای برگزاری مراسم حج امسال خواند و گفت: پیش بینی های لازم به منظور تشرف 64 هزار زائر کشورمان به حج در قالب 455 کاروان صورت گرفته است.

 

همچنین رهبر انقلاب پیش از آغاز این دیدار از نمایشگاه عکس و کتاب ویژه حج بازدید کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد