روایت آقا مصطفی خامنه‌ای از شهادت یک فرمانده

 سردار شهید «علی اصغر صفرخانی» فرمانده واحد «آر. پی. جی» تیپ ذوالفقار لشکر ۲۷ و سپس فرمانده گردان ویژه شهادت بود که در عملیات کربلای یک در ۹ تیر ماه ۱۳۶۵ زمانی که تازه وارد سن ۲۱ سالگی شده بود وظیفه شکستن خطوط دفاعی دشمن در منطقه مهران را به همراه هم رزمانش بر عهده داشتند. به دنبال شکسته شدن خطوط دشمن در محورهای تعیین شده، نیروهای سپاه اسلام برای آزاد سازی شهر مهران که در اشغال عراقی‌ها به سر می‌برد، به طرف این شهر روانه شدند. 
صبح روز ۱۰ تیر ماه ۱۳۶۵ علی اصغر صفرخانی که پیشاپش همرزمانش در حال حرکت بود، بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. 
 
آنچه پیش روی شماست گفتگوی خبرگزاری فارس است با آقای علی اکبر صفرخانی و خانم مارال کریمی؛ پدر و مادر این شهید عزیز که این دو بزرگوار اگر چه صحبت کردن برایشان مشکل بود اما لطف کرده و این وقت را به ما اختصاص دادند.

منبع : فارس
ادامه مطلب ...

عقاب جستجوگر آمریکا از کجا آمده است؟ + تصاویر

آمریکایی ها در طراحی این پهپاد چندین اصل را در نظر گرفتند. عدم استفاده از دم باعث کاهش وزن این پرنده می شود. در عین حال استفاده از بالهای بلند بقاء و ثبات پذیری این پرنده را افزایش می دهد. وزن 12 کیلوگرمی سبکی خاصی را به این پهپاد داده و آن را در رده پهپادهای " مینی " در طبقه بندی جهانی پهپادها قرار می دهد.
پهپاد "ScanEagle " یا " عقاب جستجوگر " پرنده بدون سرنشین مورد نظر است که توسط واحدهایی از نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه خلیج فارس به دام افتاده و با توجه به تصاویر موجود به صورت تقریبا سالم به غنیمت درآمده است. اما این عقاب آمریکایی از کجا آمده و برای چه منظوری به حریم هوایی ایران نزدیک شده بود بحثی است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت. ادامه مطلب ...

جوان دزفولی که به دیدار مولایش نائل شد + عکس

مرا عهد و پیمانی بود با ولایت علی بن ابیطالب علیه السلام در غدیر خم و آه و ناله ای از بیت الاحزان فاطمة زهراءقره العین الرسول در سینه . صدای فراخوانی رسول اکرم برای بیعت با ولایت علی علیه السلام در غدیر و فریاد فریاد خواهی حسین علیه السلام در کربلا در گوشم طنین انداز بود
  «سیدرضا پورموسوی» به سال ۱۳۴۵ دردزفول متولد شد و 22 سال بعد، به تاریخ سوم فروردین  سال ۱۳۶۷ در عملیات والفجر۱۰ ، بال در بال ملائک گشود.

ادامه مطلب ...

حضرت زینب کبری و حضرت مریم در قرآن ( بخش سوم )

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت زینب کبری و حضرت مریم در قرآن ( بخش سوم )

اوصاف حضرت زینب کبری سلام الله علیها در قرآن

140Zeynab 2500 اوصاف حضرت زینب کبری سلام الله علیها در قرآن

ادامه مطلب ...

حضرت زینب کبری و مریم ، شباهت های قرآنی ( ق دوم )

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت زینب کبری و حضرت مریم در قرآن ( بخش دوم )

حضرت زینب کبری و مریم ، شباهت های قرآنی

zeinab حضرت زینب کبری و مریم ، شباهت های قرآنی ( ق دوم )

ادامه مطلب ...

شباهت های حضرت زینب کبری و مریم در قرآن

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت زینب کبری و حضرت مریم در قرآن ( بخش اول )

شباهت های حضرت زینب کبری و مریم در قرآن

zeinab شباهت های حضرت زینب کبری و حضرت مریم در قرآن

ادامه مطلب ...