پرچمدار پیامبر در آخرت

همان طور که در دنیا نزدیکترینِ به پیامبر بودید در قیامت هم همین گونه خواهد بود.

فقط از شما یک تقاضا داریم؛

ما را هم در زیر بیرق خود جا دهید،

ای پدر مهربانم!

یا علی جان!

 


پیامبر خدا صلی الله علیه وآله می فرمایند:

«تو (علی ابن ابیطالب) پرچمدار من در آخرتی، چنان که در دنیا پرچمدار من بودی.» [1]

« علی بن ابی طالب، امین من در روز قیامت و پرچمدار من در قیامت است. علی، کلید خزانه‏ های رحمت پروردگارم است.» [2]

علی بن ابی طالب [در قیامت]، پیشاپیش من است و در دست وی، پرچم من قرار دارد؛ پرچم حمد و ستایش، که بر آن نوشته شده:

«خدایی جز اللَّه نیست. رستگاران، آنانی هستند که به وسیله خدا کامیاب شده ‏اند.» [3]

« وقتی قیامت شد، جبرئیل به نزد من خواهد آمد و پرچم حمد در دست اوست. این پرچم، هفتاد تکّه خواهد داشت که هر تکّه آن، گسترده ‏تر از خورشید و ماه است. آن را به من خواهد داد و من آن را خواهم گرفت و به علی بن ابی‏طالب خواهم داد.» [4]

 

------------------------------

[1] الأمالی، صدوق:533:411، بشارة المصطفی:55.

[2] تاریخ دمشق:8892:330:42، حلیة الأولیاء:66:1، المناقب:311:311.

[3] معانی الأخبار:1:116، علل الشرائع:6:165، الأمالی، صدوق:180:178.

[4] الأمالی، صدوق:1019:756، الخصال:7:583، روضة الواعظین:123.

 

نوشته شده توسط گروه فضائل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد