اسب آسمانی

ابن شهر آشوب از حسن بن زکریای فارسی روایت کرده است :

یک روز امام علی علیه السلام با پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بیرون از مدینه راه می رفتند در حالی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم بر اسبی سوار بودند و امام علی علیه السلام پیاده راه می رفتند ، تا وقتی که به چاه آبی رسیدند. در همان جا ایستادند و وضو گرفتند و نماز خواندند. امام علی علیه السلام می فرمایند: "هنگامی که در سجده بودم یکباره پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند : " " ای علی سرت را بالا بیاور و به هدیه ای که خدا به تو داده نگاه کن " ، آنگاه سرم را بلند کردم و یک اسب زین دار و لجام شده دیدم که بالای آن ابری بود. پس رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم به من فرمودند : " این اسب هدیه ای از طرف خدای تبارک و تعالی برای تو است ، پس سوار شو ! " من نیز سوار آن اسب شدم و با پیامبر حرکت کردم.

 

*   منبع : پانصد و چهل وشش فضائل و کرامات از امام علی (ع)

 

نوشته شده توسط Ehsan
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد