آثار ظهور


آثاری که در راوایات برای قیام موعود آخرالزمان بر شمرده شده است:


1- ثروت ها به طور مساوی تقسیم میشود.
2- رضایت و خشنودی همگانی است.
3- فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد.
4- همه مردم در امنیت به سر خواهند برد.
5- برکات آسمانی نازل میشود.
6- همگی در رفاه به سر میبرند.
7- زمین گنجهای پنهان خود را آشکار میکند.
8- دامها و چهارپایان زیاد میشوند.
9- رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است.
10- پرده های ظلمت کنار میرود.
11- ایجاد برادری و مواسات میان انسان ها است.





1- ثروت ها به طور مساوی تقسیم میشود :
هنگانی که به واسطه ظهور امام زمان (عج) دنیا پر از عدالت میشود ، ثروت های جهان به طور مساوی تقسیم خواهند شد ، چنانچه امام باقر (ع) فرمودند : وقتی قائم ما اهل بیت قیام کند ، ثروت را به طور مساوی تقسیم میکند و عدالت را در میام مردم پیاده مینماید.

2- رضایت و خشنودی همگانی است :
رسول اکرم (ص) می فرمایند : ساکنان آسمان ، مردم زمین ، پرندگان هوا ، درندگان صحراها و ماهیان دریاها (همه و همه) از او خشنود خواهند شد.

3- فقر و بینوایی ریشه کن خواهد شد :
در پرتو عدالت حضرت بقیة الله ، عموم مردم بی نیاز خواهند شد و چنان چه در حدیث آمده است : زمانی برای مردم پیش می آید که انسان صدقات از طلا را با خود می دارد ، تا آنها را در راه خدا انفاق کند ، ولی نیازمندی را پیدا نمیکند که این صدقه را قبول نماید.

4- همه مردم در امنیت به سر خواهند برد :
چنانچه امیر المؤمنین (ع) می فرمایند : دشمنی از دلها زدوده میشود ، درندگان و چهارپایان با یکدیگر سازش میکنند ، یک زن طبقی بر سر گذارده از عراق تا شام (از شرق تا غرب) تنها سفر میکند ، همه جا قدم بر سرزمین سبز و خرم میگذارد ، در حالی که درنده ای او را نمی آزارد و دچار ترس و وحشت نمیشود.

5- برکات آسمانی نازل میشود :
چنان چه در حدیث آمده است : زمین چیزی از بذرهای خود را نگه نمی دارد ، جز اینکه آن را بیرون فرستد و آسمان چیزی از باران رحمتش را نگه نمی دارد جز اینکه سیل آسا بر بندگان خود فرو میریزد.

6- همگی در رفاه به سر میبرند :
رسول اکرم (ص) فرمودند : امت من در زمان حضرت مهدی (عج) آنچنان متعنم میشوند که هرگز چنین بهره مند نشده اند.

7- زمین گنجهای پنهان خود را آشکار میکند :
پیامبر اکرم (ص) در این زمینه می فرماید : در آن زمان چهارپایان در امان هستند و درندگان با هم سازش میکنند. زمین پاره های جگرش (گنج های پنهان و با ارزش خود) را بیرون می ریزد ... پاره های جگر زمین ستون هایی از طلا و نقره هستند.

8- دامها و چهارپایان زیاد میشوند :
چنانکه در روایتی از پیامبر اکرم (ص) آمده است : مهدی (عج) خارج میشود ، خداوند باران رحمتش را میفرستد ، زمین گیاهش را می رویاند و دام در جهان زیاد میشود. او ثروت را به طور مساوی تقسیم میکند و امت اسلام بزرگ و شکوهمند میگردد.

9- رفع مزاحمت ها و ایجاد آسایش برای عموم مردم است :
چنانچه امام محمد باقر (ع) می فرمایند : مهدی (عج) راه های اصلی را توسعه میدهد ، بالکن هایی را که به خارج جاده ها آمده و از دیگران سلب آزادگی کرده است و ناودان هایی را که به کوچه ها میریز ، از بین میبرد.

10- پرده های ظلمت کنار میرود :
امام صادق (ع) در این باره می فرمایند : وقتی قائم ما قیام کند ، زمین به نور پروردگارش نورانی میشود و مردم از نور خورشید بی نیاز می شوند و شب و روز یکی میشوند و تاریکی از بین میرود.

11- ایجاد برادری و مواسات میان انسان ها است :
چنانچه امام محمد باقر (ع) می فرمایند : هنگامی که قائم ما قیام کند ، دوران برابری و برادری فرا میرسد. در آن زمان یک مسلمان آنچه نیاز داشته باشد، از جیب برادر مسلمانش برمی دارد و او مانع نمیشود.

شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
منبع : مهدی بیا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد