یک کلیک؛ یک عبادت

کلاس تمام شد و با محمد از کلاس بیرون آمدیم.

به محمد گفتم:

میای بریم سلف نهار بخوریم؟

گفت:

نه، من باید برم انقلاب کتاب بخرم و از اونجا هم میرم خونه.

گفتم:

خوب خداحافظ.


محمد هم گفت:

یا علی.

یا علی را که محمد گفت کمی مکث کردم و بعد رو به محمد کردم و گفتم:

میدونی الان یه عبادت انجام دادی!؟

گفت:

یعنی چی؟ مگه چی کار کردم!

تو هم بعضی وقت ها شنگول میزنی ها!

گفتم:

باور کن جدی میگم. همین یا علی ساده ای که گفتی عبادته.

از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله روایت داریم که:

« یاد علی، عبادت است.» [1]

« نگاه کردن به علی بن ابی‏طالب، عبادت است و یاد او [ نیز] عبادت است.» [2]

« یاد خدای عزوجل عبادت است. یاد من، عبادت است. یاد علی، عبادت است و یاد پیشوایان از فرزندان وی، عبادت است.» [3]

« نشست‏ های خود را با یاد علی بیارایید.» [4]

 

محمد گفت:

پس به کوریه دشمنای علی؛

یا علی!

یا علی!

یا علی!

 

عبادتتان قبول باشد.

 

 

-----------------------

[1] تاریخ دمشق:8949:356:42، الفردوس:3151:244:2، مناقب علی بن أبی طالب:243:206.

[2] الأمالی، صدوق:216:201، مائة منقبة:100:155، جامع الأخبار:70:55.

[3] الاختصاص:224، بحار الأنوار:234:370:36.

[4] بشارة المصطفی:61، العمدة:724:399، بحار الأنوار:8:199:38.

 

نوشته شده توسط گروه فضائل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد