قهرمان یعنی این..

سردار همیشه قهرمان گیلان"شهید حسین املاکی"
در۱۲ اردیبهشت سال ۸۰ ، رهبر معظم انقلاب که به استان گیلان سفر کرده بودند، دیداری  با جوانان گیلانی داشتند . در آن جلسه دختر خانمی، نوشته‌ای را خواند و از احساساتش نسبت به جوانان حزب الله لبنان و فلسطین گفت و اینکه الگوی ما آنها هستند! رهبر انقلاب هم در صحبت‌های خود اشاره‌ای به این خانم کردند و به او گفتند آن جوان لبنانی و فلسطینی الگوی خودش را جوانان ایرانی می‌داند! و بعد خاطراتی را از لحظه شهادت حسین املاکی تعریف کردند که برای همه ما جالب و شنیدنی بود:

«شهید املاکی شما؛ جانشین لشکر گیلان که توی میدان جنگ شیمیایی زدند و خودش هم آنجا در معرض شیمیایی بود. بسیجی بغل دستش ماسک نداشت، شهید املاکی ماسک خودش را برداشت بست به صورت بسیجی همراهش! قهرمان یعنی این! البته هر دو شهید شدند. هم املاکی شهید شد و هم آن بسیجی شهید شد اما این قهرمانی ماند اینها که از بین نمی‌روند. زنده‌اند، هم پیش خدا زنده‌اند، هم دردل ما زنده‌اند و هم در فضای زندگی و ذهنیت ما زنده‌اند.»
***************************
زادگاه و آرامگاه شهید املاکی روستای قهرمان پرور "کولاک محله" هست که این روستای کوچک از توابع شهرستان لنگرود، از بخش کومله هست این روستا تنها یک شهید دارد اونم شهید املاکی عزیز هست و باعث آبروی روستا و افتخار گیلان هست که رهبرمعظم انقلاب به خاطر شهید املاکی در سال 1380در سفر استانی شان به گیلان  به این روستا تشریف آوردن .
دانلود
دانلود صحبت های مقام معظم رهبری درباره شهید املاکی ++
مـصاحبه هـمـسر سـردار شـهـیـد حسین امـلاکی    ++
متن کامل صحبت های رهبری در مصلای رشت  ++
نفر سمت راست: شهید املاکی   وسط تصویر: هامون محمدی


شهید حسین املاکی و شهید مهدی خوش سیرت


سایر عکس های شهید املاکی 1  2  3  4  5  6  7  

تصویری از آرامگاه شهید املاکی   ++

باتشکر از وبلاگ:

قهرمان ؛ سرباز چنگ نرم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد