کلاپر: اسرائیل توانایی حمله به ایران را ندارد!!!

مدیر اطلاعات ملی امریکا ضمن بیان این‌که واشنگتن از حمله به ایران سودی نخواهد برد، افزود، باور ندارم که اسرائیل تصمیم حمله به ایران را گرفته باشد.

جیمز آر. کلاپر روز پنج شنبه (۲۷ بهمن، ۱۶ فوریه) خطاب به کمیته سرویس‌های مسلح مجلس سنای امریکا گفت، حمله اسرائیل به ایران ممکن است تنها توسعه برنامه هسته‌ای ایران را یک تا دو سال به عقب برگرداند.

وی افزود، گزینه‌های عملی و پایدار نظامی بسیار محدودتر از آن چیزی است که رهبران اسرائیلی می‌گویند. به گزارش لس‌آنجلس تایمز، کلاپر در ادامه گفت، آژانس‌های اطلاعاتی امریکا نمی‌توانند با دقت میزان خسارت یا تاخیری را که حمله اسرائیل به ایران می‌تواند رقم بزند، تعیین کنند.

وی افزود: "مسائل مبهم زیادی وجود دارد. مانند هدف‌های انتخاب شده، چگونگی استفاده از مهمات و میزان سرعت ایران در بهبود." رئیس اطلاعات ملی امریکا همچنین گفت، جامعه اطلاعاتی این کشور بر این باور است که رهبران ایران تصمیم نگرفته‌اند که سلاح‌های اتمی بسازند اما به دنبال دست‌یابی به فن‌آوری هستند که اجازه این کار را به آن‌ها بدهد."


بر اساس گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز، بیشتر کارشناسان می‌گویند، دانشمندان ایرانی اکنون به اندازه کافی با فن‌آوری در زمینه انرژی اتمی آشنا هستند و بدین ترتیب هیچ حمله هوایی، حتی بمباران پیوسته ایران توسط نیروهای امریکایی نمی‌تواند قابلیت ایران برای تولید سلاح اتمی را در صورت تصمیم این کشور به انجام چنین کاری از بین ببرد.

مایکل وی. هایدن مدیر پیشین سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) ماه گذشته میلادی به گروهی از کارشناسان سیاست خارجی گفت که اسرائیل توانایی وارد کردن خسارت عمده به مراکز هسته‌ای ایران را ندارد.  وی افزود: "بعضی (از این مراکز) خارج از دسترس بمب‌افکن‌های اسرائیلی و بعضی دیگر نیز زیر زمین هستند." هایدن گفت: "اسرائیلی‌ها به ایران حمله نمی‌کنند ... آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند؛ این خارج از توانایی آن‌ها است ... آن‌ها صرفا قادر هستند که این موضوع را وخیم‌تر کنند."

ایهود باراک وزیر امور نظامی رژیم اسرائیل اوایل ماه جاری میلادی گفت، اگر تحریم‌های غرب علیه ایران نتواند برنامه هسته‌ای این کشور را متوقف کند، اقدام نظامی علیه ایران باید در دستور کار قرار بگیرد.

امریکا، رژیم اسرائیل و متحدان اروپایی آن‌ها تهران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای اش متهم می‌کنند اما ایران ضمن رد این اتهامات، تاکید دارد که به عنوان یکی از امضا کنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) حق دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته‌ای را دارد.

منبع : پرس

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد