۱۰ دلیل برای حمله نکردن به ایران

ائتلاف "جنگ را متوقف کنید" گزارش داد:
یک پایگاه اینترنتی در تحلیلی با مطرح کردن ۱۰ دلیل تأ‌کید کرد که جنگ علیه ایران قابل توجیه نیست و پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.پایگاه تحلیلی "جنگ را متوقف کنید" در گزارشی با غیرقابل توجیه خواندن حمله و حتی تحریم علیه ایران ۱۰ دلیل آورد تا نشان دهد که حمله به ایران اشتباه است و پیامدهای غیرقابل جبرانی دارد.


این دلایل به شرح زیر است:

1. ایران تهدید نیست:
ایران در ۲۰۰ سال گذشته به هیچ کشوری حمله نکرده است. هزینه‌های نظامی این کشور در پایین‌ترین سطح منطقه خاورمیانه قرار دارد. دولت این کشور اجازه بازرسی از تأسیسات خود را به آژانس داده است و با مذاکره با غرب در تمامی موضوعات موافقت به عمل آورده است. ادبیات فعلی غرب یادآور جنگ عراق است که طی آن یک تهدید ساختگی برای توجیه جنگ به کار گرفته شد.

2. معیارهای متناقض:
بسیاری از هم‌پیمانان غرب از جمله اسرائیل، سلاح‌های هسته‌ای دارند.
همانطور که گزارش سال گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشان داد، شواهدی مبنی بر آنکه ایران در حال توسعه سلاح هسته‌ای است وجود ندارد؛ ایران برخلاف اسرائیل و پاکستان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است که طبق آن کشورها حق گسترش انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای را دارند.

3. تحریم‌ها به جنگ منتهی می‌شود:
همانطور که بن‌بست نظامی اخیر نشان داده است، تحریم‌ها منجر به افزایش تنش‌ها و بی اعتمادی‌ها شده است.
تحریم‌ها منجر به قدرتمند شدن ایران می‌شود. در عراق، تحریم‌ها به کشتار غیرنظامیان منتهی شد و هیچ چیزی جز مرگ و رنج برای مردم عراق به همراه نداشت. تحریم‌ها نه به صلح بلکه به جنگ منتهی می‌شود.

4. پیامدهای فاجعه‌بار:
هرگونه حمله به ایران، تلفات هزاران نفری برجای می‌گذارد و انتقام‌جویی با تأثیراتی مخربانه را در تمامی منطقه به همراه دارد. تحریم‌ها و جنگ به افزایش قیمت نفت، خرابی بیشتر اقتصاد جهانی که هم‌اکنون نیز در بحران قرار دارد منتهی می‌شود.
5. درس‌هایی از گذشته:
اگر غرب از حمله به افغانستان، عراق و لیبی درسی آموخته باشد این است که مداخله نظامی تنها مرگ، تفرقه و غم و اندوه به همراه دارد؛ ۳۰ هزار نفر در لیبی جان خود را ا ز دست دادند، دهها هزار نفر در افغانستان و میلیون‌ها نفر دیگر در عراق کشته شدند. خشونت‌ها همچنان در این ۳ کشور ادامه دارد.
6. جنگ مساوی است با کاهش رفاه:
"باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً هزینه‌های نظامی به بار آورده که بیش از هزینه‌های نظامی دوره "جرج بوش" است. انگلیس صدها میلیون پوند برای بمباران کردن لیبی هزینه صرف کرده است و هزینه‌ای بالغ بر ۶ میلیارد پوند در یک سال صرف جنگ افغانستان کرد.
حمله به ایران هزینه‌های مالی بسیار بیشتری خواهد داشت که این امر منجر به کاهش بیشتر بودجه‌های دولت های جنگ طلب و کاهش خدمات دولتی در این کشورها می‌شود.

7. دموکراسی:
جنگ‌های اخیر منجر به کاهش محبوبیت مقامات آمریکایی در کشورشان و کسری بودجه منتهی شده است و طرح‌هایی در واشنگتن و دولت انگلیس برای حمله به ایران طرح‌ریزی شده است که در این خصوص با هیچ یک از سیاستمداران پارلمان مشورت نشده است.
8. امنیت:
جنگ علیه تروریسم، جهان را به یک مکان خطرناک‌تر مبدل کرده است و حمله به ایران نیز تنها به افزایش تنفر علیه قدرت‌های غربی منتهی می‌شود.
9. آزادی مدنی:
کمپین ضدایرانی به از اعتبار ساقط کردن جامعه مسلمانان انگلیس منتهی می‌شود و آزادی‌های بیشتری را سرکوب می‌کند و این‌گونه اقدامات تحت عنوان اقدامات ضدتروریستی نمایانگر می‌شوند.
10. ما می‌توانیم تفاوت ایجاد کنیم:
عامل اصلی بازدارنده جنگ‌ افروزان نظرسنجی است. حتی جرج بوش نیز در زمان صدارت خود با حمله اسرائیل به ایران مخالف بود زیرا احساس می‌کرد مردم آمریکا مخالف این حمله هستند. صدای اکثریت مخالفان جنگ در انگلیس باید به یک جنبش گسترده مبدل شود که رهبران سیاسی ما را به پایان دادن به سیاست‌های جنگ‌های بی‌انتهای آنها وادار کند.
این پایگاه تحلیلی در پایان گزارش خود با اشاره به این دلایل تأکید کرد که همین ۱۰ دلیل کافی است که مانع از ادامه تحریم‌ها علیه ایران و حمله نظامی به این کشور شویم و باید به آن اعتراض کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد