بهترین چیز بعد از ایمان به خدا و رسول

عبداللّه فرزند عباس می‏ گوید: شبی در عالم خواب حضرت سلمان علیه السلام را دیدم. مشاهده کردم که تاجی از یاقوت برسر دارد و لباس های عالی بهشتی بر تن پوشیده گفتم: ای مرد تو غلام آزاد شده رسول ‏اللّه صلی الله علیه و آله نیستی؟

گفت: بلی هستم. گفتم: ای سلمان این مقامی را که من مشاهده می‏ کنم حکایت از مقام عالی تو می‏ کند که خداوند متعال به تو عنایت کرده. 


فرمود: آری. گفتم: تو در بهشت بعد از ایمان به خدا و ایمان به رسول خدا صلی الله علیه و آله چه چیزی را بهتر از همه چیز دیدی؟

فرمود:

لَیْسَ فی الْجَنَّةِ بَعْدَ الاْیمانِ بِاللّهِ وَرَسُولِه شیئٌ هُوَ اَفْضَلُ مِنْ حُبّ علیِ بنِ ابیطالبٍ علیه السلام

در بهشت بعد از ایمان به خدا و رسولش چیزی بهتر از دوستی و محبت علی علیه السلام نیست.

 

یعنی بعد از ایمان به خدا و رسولش چیزی بهتر از ولایت و محبت به علی علیه السلام  نیست. تنها چیزی که انسان را وارد بهشت می‏کند محبت علی و اولاد علی علیهم السلام است.

 

بهشت را بهشته ‏ام بهشت من علی بود

علیست آنکه از رخش بهشت منجلی بود

بغیر دیده داشتن نشان اخولی بود

کسی است عاشق ولی که ناظر ولی بود[1]


 

[1].به نقل از کتاب کرامات العلویه : علی میر خلف زاده

نظرات 1 + ارسال نظر
شفق ـ ماه یکشنبه 25 دی 1390 ساعت 08:03 http://montazer12.ir

سلام
اجازه کپی از مطالب هست؟
با ذکر منبع.

دوست عزیز سلام !
از اینکه بر سر ما منت گذاشتید و نظر دادید ممنون !
برای ترویج فرهنگ غنی تشیع هر کاری از دستتان بر می اید انجام بدهید برادر من !
به قول سید (دوستم)میگه خدا کنه روز قیامت شرمنده ی علی(ع) نشیم...!!!
اگه با ذکر منبع بود بهتر...ولی خوب بازم مجازه!!!
لطفا مارا با نظرها و پیشنهاد های سبز خود در این عرصه کمک نمایید ! تبادل لینک هم خیلی خوبه ! برای همکاری بیشتر می تئنیم با هم لیشتر اشنا بشیم !!!
eemani79@yahoo.com
خدا خیرت بده ! التماس دعا ! یا علی !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد