کلام غریب مدینه

مانند جد بزرگوارش در مدینه غریب است،

کسی نیست که کنار قبرش روضه بخواند،

بارگاه که چه عرض کنم! یک سایبان هم روی قبرش نیست.

آل محمد صلی الله علیه وآله همیشه در مدینه غریب بودند، چه آن زمان که دست ابوتراب را بستند و به زور به مسجد بردند و چه الان که تحمل دیدن بارگاه فرزندان پیامبر صلی الله علیه وآله را ندارند و ویرانش کردند!


 


برتری ولایت

امام صادق علیه السلام می فرمایند:

ولایت امیر مؤمنان بر من از ولادت من از [ نسل] او برایم دوست داشتنی ‏تر است؛ چون پذیرش ولایت او بر من واجب است؛ ولی ولادت من از او یک فضیلت است. [1]

 

درود بر تو ای...

امام صادق علیه السلام - در ضمن زیارت امیرالمومنین علیه السلام - می فرمایند:

درود بر تو، ای وصیّ وصی ها! درود بر تو، ای تکیه ‏گاه پرهیزگاران! درود بر تو، ای ولی ولی ها! درود بر تو، ای سرور شهیدان! درود بر تو، ای بزرگ‏ترین آیت خدا! [2]

 

-------------------

[1] الفضائل:106، بحار الأنوار:105:299:39.

[2] المزار، شهید اوّل:90، بحار الأنوار:9:373:10.

 

 

نوشته شده توسط گروه فضائل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد