بهترینِ پس از من

خودم دارم میروم،

اما کسی را بین شما باقی می گذارم که همانند خود من است و بهترین کسی است که پس از خود به جای می گذارم.

هر کس که مرا دوست دارد و می خواهد به سعادت برسد باید ولایت او را بپذیرد.

ای رسول خدا! او چه کسی است؟

برایتان می گویم؛

« محبوب‏ترین اهل بیتم در نزد من و برترین کسی که بعد از خود به ‏جا می‏گذارم، علی بن ابی طالب است.»[1]

خودم دارم میروم،

اما کسی را بین شما باقی می گذارم که همانند خود من است و بهترین کسی است که پس از خود به جای می گذارم.

هر کس که مرا دوست دارد و می خواهد به سعادت برسد باید ولایت او را بپذیرد.

ای رسول خدا! او چه کسی است؟

برایتان می گویم؛


« محبوب‏ترین اهل بیتم در نزد من و برترین کسی که بعد از خود به ‏جا می‏گذارم، علی بن ابی طالب است.»[1]

 

در روایات اهل سنت نیز آمده است که؛ پیامبر خدا صلی الله علیه وآله فرمودند:

« بهترین کسی که بعد از خود به‏جا می‏گذارم و تعهّداتم را به‏جا می‏آورد و وام ‏هایم را می‏پردازد، علی بن ابی طالب است.»[2]

 

------------

[1] الأمالی، صدوق:761:564.

[2] المعجم الکبیر:6063:221:6، تاریخ دمشق:8393:56:42 و 8394:57:42 و 8396.

 

نوشته شده توسط گروه فضائل در روز چهارشنبه 1390/9/23 ساعت 13:41

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد