دعای حضرت ابراهیم در حق ابوتراب

« ... وَ اجْنُبْنىِ وَ بَنىِ‏َّ أَن نَّعْبُدَ الْأَصْنَام »

 (سوره ابراهیم، آیه 35)

 

«)ابراهیم گفت:( خدایا، من و فرزندانم را از پرستش بت ها دور نگاه دار.»





رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

من خواسته پدرم ابراهیم هستم .

گفتیم: یا رسول اللَّه، چگونه شما خواسته پدرت ابراهیم شدی؟ فرمودند:

«خدای عز و جل به ابراهیم وحی کرد و فرمود:

« ... وَ اجْنُبْنىِ وَ بَنىِ‏َّ أَن نَّعْبُدَ الْأَصْنَام »

 (سوره ابراهیم، آیه 35)

 

«)ابراهیم گفت:( خدایا، من و فرزندانم را از پرستش بت ها دور نگاه دار.»





رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند:

من خواسته پدرم ابراهیم هستم .

گفتیم: یا رسول اللَّه، چگونه شما خواسته پدرت ابراهیم شدی؟ فرمودند:

«خدای عز و جل به ابراهیم وحی کرد و فرمود:

« من تو را امام مردمان قرار می دهم.»

ابراهیم اندکی شاد شد و گفت:

« خدایا، از نسل من نیز امامانی مثل من باشد؟»

خداوند به او وحی کرد:

« ای ابراهیم، من با تو عهدی نمی بندم که بدان وفا نکنم.»

ابراهیم گفت:« خدایا، عهدی که بدان وفا نکنی کدام است؟»

فرمود:«من امامت را به ظالمان از نسل تو نمی دهم»،

ابراهیم گفت:«خدایا، ظالمان از نسل من که امامتت به آنها نمی رسد چه کسانی هستند ؟» 

فرمود:« کسی که به جای من بتی را پرستش کند، شایسته امامت نباشد.»

دعای ابراهیم در نهایت به من و برادرم علی علیه السلام رسید، چون هیچ یک از ما، هرگز برای بتی سجده نکردیم.
بدین رو، خداوند مرا به نبوت و علی علیه السلام را به وصایت برگزید.»[1]



 

 

------------------

[1]. شیخ طوسی ، الامالی، ص 388.


 

نوشته شده توسط طاها حسن زاده

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد