آیا غدیر تنها به معرفی امام اول شیعیان اختصاص داشت ؟

آیا غدیر تنها به معرفی امام اول شیعیان اختصاص داشت ؟

 

 

از جمله نکات حائز اهمیت که کمتر مورد توجه قرار می گیرد این است که پیامبر اکرم ( ص) در ضمن  خطبه ی غدیر امامت دوازده امام بعد از خود را به طور رسمی و قانونی تا آخرین روز دنیا اعلام فرمودند تا طمع همگان یک باره بریده شود. در این میان ، نکته ی مهم اشاره ی آن حضرت به عمومیت و اولویت آنان بر همه ی انسانها در همه ی زمان ها و در همه ی مکانها ونفوذ کلماتشان در جمیع امور بود . در این روز، پیامبراسلام (ص) جانشینی امامان را از سوی خدا و رسول در حلال وحرام و در جمیع علوم اعلام فرمودند و سپس نتیجه گیری کردند که شک کننده در این باور کافر، ملعون و موردغضب الهی است .در این جا بعضی از سخنانی که در ذکر دوازده امام معصوم شیعه در روز غدیر و بر زبان شخص پیامبر (ص(رفته است ، در ذیل می آید :
"من صراط مستقیم خداوندم که خداوند شما را به پیروی از آن فرمان داده است و بعد ازمن ، علی (ع) وسپس فرزندانم  از نسل اویند ؛ هم آنان که امامان هدایت کننده به سوی حقّند ."

"
قرآن به شما می گوید که امامان بعد از علی ، فرزندان او هستند و من هم به شما معرفی کردم که امامان از نسل من و او هستند . "

 
امامت در نسل من از فرزندان علی است تا روز قیامت که خدا و رسولش را ملاقات می کنید . "

 
هر که از خدا و رسولش و علی و امامانی که یاد کردم اطاعت کند ، به رستگاری بزرگ دست یافته است . "

 

نظرات 1 + ارسال نظر
negash.ir جمعه 24 آبان 1392 ساعت 01:06 http://negash.ir

سلام

با قالب های جدید منتظر حضور شما هستم

با حضور خود ما را به ادامه کار دلگرم کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد