کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد در واقع ، انتظار انقلاب و تحولی را دارد که وسیع ترین و اساسی ترین انقلاب های انسانی در طول تاریخ بشر است ، انقلابی که همه شؤون زندگی انسان ها را شامل می شود .
انتظار ، همیشه از دو عنصر نفی و اثبات تشکیل میشود ، یعنی ناراحتی از وضع موجود و عشق و علاقه به وضعیت بهتر .
پس کسانی که در انتظارند ، اگر در ادعای خود صادق باشند ، باید این آثار در آن ها آشکار شود :
1- خودسازی فردی
2- خودسازی اجتماعی
3- حل نشدن در فساد محیط
4- پایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد
1- خودسازی فردی :
منتظِر
، همیشه باید خود ساخته و آماده باشد . برای تحقق بخشیدن به چنین انقلاب
عظیمی ، مردانی بزرگ ، مصمم ، نیرومند ، خودساخته ، شکست ناپذیر و دارای
بینش عمیق لازم است . خودسازی برای چنین هدفی ، مستلزم به کار بستن برنامه
های اجتماعی ، فکری و اخلاقی است .
2- خودسازی اجتماعی :
منتظِر
، علاوه بر خودسازی خویش ، باید مراقب حال دیگران نیز باشد و علاوه بر
اصلاح خویش ، در اصلاح دیگران و جامعه ی خود نیز بکوشد . در میدان مبارزه ،
هیچ فردی نمی تواند از حال دیگران غافل بماند ، بلکه موظف است هر نقطه
ضعفی را که در هر کجا میبیند ، اصلاح کند و هر موضع آسیب پذیری را ترمیم
نماید .
3- حل نشدن در فساد محیط :
یکی از
آثار انتظار ، عدم تسلیم در برابر آلودگی های جامعه است . هنگامی که فساد
فراگیر میشود و بیشتر مردم را به آلودگی می کشاند ، گاهی افراد پاک در یک
بن بست روانی قرار میگیرند ، و از اصلاحات ، مأیوس میشوند و فکر میکنند کار
از کار گذشته است و دیگر امیدی برای اصلاح نیست ، این نومیدی ممکن است
آنان را به صورت تدریجی به فساد و همرنگی با محیط بکشاند . تنها چیزی که می
تواند در آن ها روح امید بدمد و به مقاومت و خویشتن داری دعوت کند ، امید
به اصلاح نهایی و ظهور مصلح جهانی است .
4- شایداری در برابر رهبری های فاسد و مبارزه با فساد :
هر
کس سرگذشت دستگاه های جبار بنی امیه ، بنی عباس ، امویین اندلس ، سلاطین
عثمانی و دیگر کسانی را که بر جوامع مسلمان به اسم اسلام و حاکم مسلمان ،
در هند ، ماوارءالنهر ، ایران ، مصر ، شام و نقاط دیگر آسیا ، آفریقا و
اروپا مسلط شدند بخواند ، می فهمد که چه وضع نا امید کننده ایی پیش آمد که
مسلمانان را در برابر این وضعیت نگاه داشت و آنها را در حال اعتراض به
اوضاع و تقاضای اجرای برنامه های اسلامی دلیر میکرد ، وعده های قرآن و
پیامبر (ص) بود که : این دین از بین نمی رود و آینده برای اسلام است .
این
وعده ها بود که مسلمانان را در برابر حوادثی مانند تسلط بنی امیه ، جنگ
های صلیبی ، هجوم چنگیز و سرانجام ، استعمار قرن اخیر ، پایدار نگه داشت و
مسلمانان را علیه آنان به جهاد و پیکار برانگیخت . بنابراین مسلمانان ،
تسلیم ظلم و فساد نمی شود و با ستمگران و مفسدان همراه و هم صدا نخواهد شد .
البته آثار انتظار ، منحصر به این چهار اثر نیست .
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
منبع : مهدی بیا
در نشانه های آخرالزمان آماده است ، آتش و دودی در خاور زمین بر میخیزد که تا چهل شب مشتعل میشود . قیامت بر پا نمیشود تا در یکی از وادی های حجاز ، آتش روان گردد.
تعبیر سَیَلان و روان در مورد آتش محل تأمل است ، زیرا آتش هنگامی می تواند روان گردد که جسم شعله ور ، یک جسم سیال و مایع باشد و آن چیزی جز نفت نیست . برخی از این آتش ، تعبیر به منفجر شدن چاه های نفت کرده اند.
امیر مؤمنان علی (ع) می فرماید ' پیش از قیام قائم (عج) مردم با یک سلسله از نشانه های آسمانی بیم داده می شوند : 1- آتشی که در آسمان پدید آید و ...
در حدیث دیگری آمده است : عمودی از آتش در طرف مشرق در آسمان پدید می آید که همه ی مردم روی زمین آن را می بینند . هر کس آن زمان را درک کند ، برای خانواده اش مواد غذایی یک ساله را تأمین کند.
شاید این جمعه بیاید ، شاید ...
منبع : مهدی بیا
اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی که در روزهای پایانی سال 1390 و در دیدار مسئولان فصلنامه مطالعات بین المللی با ایشان مطرح شده و چند روز پیش خبر آن منتشر شده بود، بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و بسیاری از رسانه های خارجی داشت. درباره اظهارات اخیر رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام اگرچه گفتنی های فراوانی هست ولی در این مختصر به واکاوی یکی از اصلی ترین آنها که وارونه نمایی آشکار است و عجیب تر نیز به نظر می رسد بسنده می کنیم و باقی به بعد می گذاریم.
ادامه مطلب ...