نصف شب از شناسایی بر گشته بود. وقتی می بینه بچه ها توی چادر خوابیدن، همونجا بیرون چادر میخوابه. بسیجی میاد نگهبان بعدی رو بیدار کنه، می بینه بیرون چادر کسی خوابیده .
سال 90 سال خوشیمنی برای خاندان سعود نبود. در این سال حاکمان سعودی با
چالشهای بسیار و در عین حال مهمی مواجه بودند که بیتردید ناآرامیهای
منطقه شیعه نشین شرق عربستان ، لشکر کشی این کشور به بحرین و مرگ ولیعهد
مهمترین آن بود.
اگر بخواهیم نگاهی کلی به وضعیت عربستان سعودی در سال 1390 داشته باشیم،
باید بگوییم که سال 90 سال خوشیمنی برای خاندان سعود نبود. در این سال
حاکمان سعودی عربستان با چالشهای بسیار و در عین حال مهمی مواجه بودند که
بیتردید ناآرامیهای شرق شیعه نشین عربستان مهمترین آن بود. اما اگر
بخواهیم بر حسب تسلسل زمانی پیش رفته و حوادث جاری در عربستان را بررسی
کنیم، باید در ابتدا و پیش از هر چیز به ادامه دخالتهای آلسعود در بحرین
و یمن اشاره کنیم.
نگهداشتن دیــــــــن و ایمان در آخرالزمــــــــان مثل نگهداشتن
ذغال گداخته در کـــــــــف دست است...
http://www.aypara.ir
بزرگترین وظیفه نسل جوان عمق بخشیدن به ایمان،بصیرت و معرفت خود است!
ادامه مطلب یادتون نره
منبع:
www.sarallah-z.blogfa.com
ادامه مطلب ...رو کرد به دامادش و گفت: علی جان، ای پدرِ دونوگلِ من، سلام بر تو ؛طولی نمی کشد که دو رکـن خویشتن را از دست خواهی داد. تو را به خدا می سپارم.( امالی شیخ صدوق ـ ص136)
آسمان رنگ غم به خود گرفتـه بود. گویی فاطمه ـ سلام الله علیها ـ از فراق پدر جانی در بدن نداشت. جامۀ عزای پدر بر تن و گوشه ای زانوی غم در بغل گرفته بود. علی ـ علیه السلام ـ بی قرار بود. یکی از دو رکنش؛ جناب رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ از دست رفته بود.
هنـوز که هنوز است دل ها از شنیدن نام کوچۀ بنی هاشم دردناک می شود. تن ها می لرزد. قلب ها از شماره می ایستد. یاد مصیبت جانـکاه فاطمه ـ سلام الله علیها ـ و شاهزادۀ شهیدش آتشی از اندوه در دل محبانشان برپا می کند. چشم نمی داند برای خیرالنـساء خون ببارد یا برای سیدالأوصیـاء. علی ـ علیه السلام ـ رکن دیگرش از دست رفته. رکنی که مظهر عصمت الله، میوۀ قلب رسول الله، زوجۀ ولی الله و مادر آل الله ـ علیهم صلوات الله ـ بود. رکنـی که هرگاه جناب رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ به چهرۀ عالم افروز او نظاره می کـرد گل از گلش باز می شد و قلبش مملو از سرور. رکنـی که علی ـ علیه السلام ـ پس از پیامبر او را محرم راز خود روی زمین می دانست.
اما دردِ علی ـ علیه السلام ـ و محبینش؛
آیا آسمانِ رخی که آفتابِ جهان تاب از عظمت نورش بر او تعظیم میکرد سزاوار نیلی شدن بود؟! آیا درختـی که میوههای رحمت حق از او روییـد سزاوار خم شدن و شکسته شدن توسط تیغها و تبرهای انسانی زمان بود؟! مسلماً بی بصیرتـی و حماقت مردم زمان و عدم تشخیص راه صحیح موجب چنین پیامدهای ناگـوار شد. شاید غفلت و هوا پرستـی این مصیبت را به بار آورد. اما آنچه مهم است اشاره شود این است که عاملین مصیبت کوچهی بنی هاشم و سردمداران این عدهی بیبصیرت به مراتب افرادی گمراهتر و گناهکارتر از آن بیبصیرتها بودنـد. چرا که با وجود و شناخت آیت عظمای الهی و خلیفهی ولایت آسمانی به هوای منصبی غصبی دست در دست شیطان رانده شده گذاشته و خود را برای همیشه در أسفلالسافلیـن جای دادنـد. این در حالی بود که این سردمداران مدت زیادی از زندگـی خود را با حبلاللهالمتین، صراط المستقیم ؛ علی ـ علیه السلام ـ سپری کرده بودنـد.
امان از بی بصیرتی ...
چرا شیعیان به هنگام زیارت، در و دیوار حرم را می بوسند و به آنها تبرک می جویند؟
پاسخ: تبرک جستن به آثار اولیای خدا، مسأله ای نیست که هم اکنون در میان
گروهی از مسلمانان پدید آمده باشد، بلکه ریشه های این رفتار را در ژرفای
تاریخ زندگانی رسول خدا و صحابه آن حضرت می توان یافت. نه تنها پیامبر
گرامی و یاران وی، بلکه پیامبران پیشین نیز، بدین امر مبادرت میورزیدند.
واینک دلایل مشروع بودن تبرّک به آثار اولیا از دیدگاه کتاب و سنّت را از
نظر شما میگذرانیم:
آیات شراب در باره امیر المؤمنین علیه السلام نازل شده است ، یا در باره عمر بن الخطاب ؟
چرا پیامبر اسلام (ص) با عایشه و حفصه ازدواج کردند ؟
پاسخ :در مورد این ازدواج پاسخ های فراوان داده شده است :
پاسخ نقضی و اجمالی :
در ابتدا می توان پاسخی نقضی داد که :رسول خدا طبق نظر اهل سنت علم غیب
ندارد :طبق نظر اهل سنت پیغمبر علم غیب ندارد و ازدواج و یا دوستی وی با
کسی نمی تواند دلیل بر صحت عقاید و رفتار وی باشد .
شبهه:تبرک ساخته شیعیان است و هیچ دلیلی برای ان نداریم
پاسخ:تبرک جستن به آثار اولیاى خدا، مسأله اى نیست که هم اکنون در میان
گروهى از مسلمانان پدید آمده باشد، بلکه ریشه هاى این رفتار را در ژرفاى
تاریخ زندگانی رسول خدا و صحابه آن حضرت مى توان یافت.
نه تنها پیامبر گرامى و یاران وى ، بلکه پیامبران پیشین نیز، بدین امر
مبادرت مى ورزیدند. و اینک دلایل مشروع بودن تبرّک به آثار اولیا از دیدگاه
کتاب و سنّت را از نظر شما مى گذرانیم: