مانند جد بزرگوارش در مدینه غریب است،
کسی نیست که کنار قبرش روضه بخواند،
بارگاه که چه عرض کنم! یک سایبان هم روی قبرش نیست.
آل محمد صلی الله علیه وآله همیشه در مدینه غریب بودند، چه آن زمان که دست ابوتراب را بستند و به زور به مسجد بردند و چه الان که تحمل دیدن بارگاه فرزندان پیامبر صلی الله علیه وآله را ندارند و ویرانش کردند!
ادامه مطلب ...
غربت مهدی فاطمه دست کمی از خانه نشینی همسر زهرا ندارد،
امام اول را نخواستند؛
خانه نشین شد.
امام دوم را نخواستند؛
خانه نشین شد.
امام سوم را خواستند؛
اما یاری اش نکردند؛
شهید شد.
تا امام یازدهم را ما گفتیم.
ادامه مطلب ...
«أَفَمَن کَانَ عَلَی بَیِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِی وَ یَتْلُوهُ شَاهِدٌ مِّنْهُ . . . ». [1]
آیا کسی که از جانب پروردگارش بر حجّتی روشن است و شاهدی از او، در پی اوست ... [دروغ میبافد] ؟
این آیه در شان عصمت رسول خداست ، اما برای معرفی پیامبر و دلیل راستگو بودنشان خداوند دو تعبیر به کار برده اند.در تعبیر اول سخن از کسی است که از جانب خدایش بر دلیلی روشن و استوار است و در تعبیر دوم شاهدی برای او مطرح می شود . نزد حاملان وحی میرویم تا این دو فرد را در کلام آنها بشناسیم ... .
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
چکیده:
حوادث دهر و حماقت عوام و آشوب خشکه مقدسان، جان پاک ابر مرد تاریخ را چنان رنجور کرده بود که مرگ نابهنگام و خالی کردن صف پیکار را آسایشی شایسته می یافت. دو روز بعد این جان والا به مرجع جانهای مطمئن پیوست. بی گفتگو افسانه ی رمضان یک توطئه بزرگ سیاسی بود و معاویه پیش از همه از آن بهره برداری کرد.
ادامه مطلب ...
چکیده:
زیارت یعنی انسان خود را کاملاً در پیشگاه معصوم حاضر ببیند، تمام وجودش را در خدمت زیارت قرار دهد و حضور قلب به معنای واقعی کلمه داشته باشد. پیشوایان ما زنده هستند، لذا زیارت ما یک مسئله فرضی و خیالی نیست! زیارت ایشان، زیارت خداست؛ همان طور که پیروی از ایشان بندگی خداست. آنچه در زیارت بدست می آید، جز تقرب به خداوند مهربان نیست.
ادامه مطلب ...