اهمیت صله رحم


مردی نزد رسول خدا(ص) آمد و عرض کرد: ای رسول خدا! همه افراد فامیل من بر من هجوم آورده و رابطه خود را با من قطع نموده‌اند و به من ناسزا می‌گویند؛ آیا من آنان را رها کنم؟ پیامبر گرامی(ص) فرمود: اگر چنین کنی خداوند همه شما را رها می‌کند، مرد گفت: پس چه کنم. پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر که از تو برید، تو به او بپیوند، و هر که تو را محروم کرد، تو به او عطا کن، و هر که به تو ستم نمود، تو عفو کن، که اگر چنین کردی، خداوند تو را بر آنان یاری می‌دهد. همچنین در روایتی دیگر شخصی به حضور امام‌صادق(ع) آمد و از بی‌مهری بستگانش شکایت کرد. امام فرمود: خشمت را فرو نشان. آن شخص گفت: آنها هر چه بخواهند انجام می‌دهند. (من‌آرام باشم). امام فرمود: آیا می‌خواهی مانند آنها باشی و در نتیجه خداوند نظر رحمتش را از تو برگرداند؟ (1) در همین مورد پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: پیوند با خویشاوندان، شهرها را آباد می‌سازد و بر عمرها می‌افزاید. (2)
________________________________
1- اصول کافی، ج 2، باب قطیعه الرحم، ص347
2- سفینه‌البحار، ماده رحم، ج 1، ص 514

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد