وقتی آقا دلگیر می‌شوند چه می‌کنند / کتابی که رهبری دو روزه مطالعه کردند

در نشست تخصصی تاریخ شفاهی با عنوان تاریخ شفاهی ایثار و شهادت حجت الاسلام شهیدی نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید طی سخنانی، خاطره‌ای از مقام معظم رهبری بیان کردند. وی در ادامه گفت:

نشست تخصصی تاریخ شفاهی با عنوان تاریخ شفاهی ایثار و شهادت با حضور حجت‌الاسلام شهیدی محلاتی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، مجتبی رحمان‌دوست نماینده مجلس شورای اسلامی، علیرضا کمره‌ای معاون علمی همایش، منصوری محقق و نویسنده و دیگر افرادی که در تاریخ شفاهی اثری داشتند امروز صبح برگزار شد
«مقام معظم رهبری در شروع کار من در بنیاد شهید سفارش کردند که فلانی حتما سعی کنید اسراری که در سینه‌های والدین شهداست را ضبط کنید قبل از اینکه این عزیزان از دست بروند.

  

شهیدی بیان داشت: دیدارها با خانواده شهدا، جانبازان و ایثار گران جالب است زیرا در آن مسائلی مطرح می‌شود که واقعا خود من شرمنده می‌شوم که آنها چه کردند و ما برای این انقلاب چه کردیم. ما نمی‌توانیم متوجه شویم اینها چه فداکاری کرده‌اند و کسی می‌تواند متوجه شود که خودش جز آنها بوده است.

وی در ادامه گفت: شما نویسندگان تاریخ شفاهی نقش بزرگی دارید و کاری که شما می‌کنید کمتر از ایثارگران نیست. شما باید این تاریخ را حفظ کرده و به آینده منتقل کنید و به عنوان یک فرهنگ این اتفاق را ضبط کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به دیدارهای هرچند وقت یکبارش با رهبری گفت: در دیدار آخری که خدمت ایشان رسیدم مادر شهیدی آنجا بود. لازم است این را در پرانتز بگویم که به تعبیر خود من هروقت آقا دلشان می‌گیرد سه کار انجام می‌دهند اول به زیارت امام رضا می‌روند اگر نشد جمکران را انتخاب می‌کنند و اگر آن هم مقدور نبود با توجه به مشغله فراوانشان با خانواده شهدا نشست و برخاست می‌کنند. در این دیدار نیز این پیرزن آبادانی حضور داشت که با شروع جنگ تحمیلی خانواده‌اش نقش‌آفرینی زیادی داشتند.

وی ادامه داد: حدود ۱۱ فرزند در این خانواده بود که همه آنها در جنگ شرکت داشتند یکی از دختران این خانواده به نام معصومه‌ آباد که شما او را احتمالا می‌شناسید و اکنون در شورای شهر تهران فعالیت می‌کند یک ماه بعد از جنگ به اسارت درآمد. آباد خاطراتش را که حاصل ۴۲ ماه اسارتش در کنار سه خانم دیگر بود را به رشته تحریر درآورده است. این کتاب که اثر قطوری هم هست مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفته و ایشان فرمودند من این کتاب را ظرف دو روز خواندم. زنان در انقلاب ما نقش زیادی داشتند که نباید آن را نادیده گرفت.

مشرق

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد