پرونده ای برای این اشیای نورانی ناشناس!

میهمانان ناخوانده آسمان ایران و سوالاتی که هیچکس پاسخ نمی دهد 

همواره خبرهایی مبنی بر مشاهده اشیای ناشناس در آسمان ایران گزارش می شود.خبرهایی که بعضا از رسانه ملی هم مخابره می شوند. اما نکته مهم آن است که هیچگاه درباره آنها توضیحاتی که باید، از جانب نهادهای مسئول داده نمی شود. جواب ندادن هایی که فقط بر حجم ابهامات می افزاید.

حوالی ساعت 22:30 پنجشنبه شب، 18 خرداد بود که گزارش های مختلفی از رویت تعدادی شی نورانی در آسمان تعدادی از شهرهای کشور مخابره شد.

خبرهای رسیده حاکی از آن بود که تعدادی شی نورانی در آسمان چند شهر کشور رویت شده اند که برخی از آنها نیز جلوه ای همانند انفجار در آسمان داشته اند. در واقع، از تعدادی از آنها اندکی پس از رویت توسط چشم غیر مسلح در آسمان، صدایی شبیه به انفجار شنیده شده و پس از آن نیز دودی شبیه مه از اشیای یاد شده  متصاعد و پس از دقایقی نیز ناپدید شده است.

در این زمینه هیچ گزارش رسمی مبنی بر برخورد قطعاتی از اشیای یاد شده با زمین نیز وجود ندارد.

ساعاتی پس از این رخداد، رسانه های داخلی کشور به نقل از سازمان پدافند غیر عامل از برگزاری یک رزمایش اعلام نشده در آسمان ایران خبر دادند و علت مشاهده نور و صداهای یاد شده را همین رزمایش اعلام کردند. این در حالی بود که وزارت دفاع روسیه هم در خبری که رسانه های صهیونیستی طبق معمول به آن اقبال بیشتری نشان دادند، اعلام کرد که این رخداد در ادامه یک آزمایش مربوط به موشک های بالستیک و ورود قطعات جدا شده از آنها به فضای جّو اتفاق افتاده است.





استدلال روس ها بر این مبنا استوار بود که موشک های بالستیک هنگام ورود به فضای خلأ، تعدادی از قطعات متصل به خود را رها می کنند. این قطعات که در اثر جاذبه، به سمت کره زمین کشیده می شوند، پس از ورود به فضای اتمسفر زمین و برخورد با اکسیژن موجود در هوا دچار افزایش دمای شدید و در نهایت انفجار می شوند.

در این رابطه، رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز اظهار نظری کرد که معلوم شد او رسانه های خارجی را بیش از رسانه های داخلی رصد می کند. احمدی گیوی به یک شبکه تلویزیونی در ایران اینطور گفت که اشیای مشاهده شده و انفجاراتی که در آسمان رخ داده اند ناشی از آزمایش موشک های بالستیک روسی بوده است.

ماجرا اما وقتی بغرنج تر شد که خبرگزاری فارس در بعدازظهر روز شنبه، 20 خرداد به نقل از یک مقام آگاه نظامی کشورمان اینطور گزارش داد که شیء نورانی که پنجشنبه در آسمان ایران دیده شد، از شرق افغانستان به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین رفته است.

این خبر در وهله اول اشاره ای به سایر اشیای مشاهده شده نکرده بود و در وهله دوم نیز مشخص نشد که موضع مقام یاد شده پیرامون خبر سازمان پدافند غیر عامل مبنی بر برگزاری یک رزمایش چه بوده است؟



و اما سایر مهمان های ناخوانده آسمان ایران

مرداد ماه سال گذشته بود که به یکباره گزارش های مختلفی از رویت تعدادی شی نورانی در آسمان استان کرمان نیز وارد رسانه ها شد.

شاهدان در کرمان به برخی از رسانه ها گفته بودند که اشیایی را در آسمان دیده اند که برخی از آنها منفجر شده اند و برخی از آنها نیز در عرض آسمان حرکت می کرده اند. و این صحبت بدان معنا بود که فرض شهاب سنگ بودن اشیای رویت شده منتفی است.

مدیر خانه نجوم کرمان در این زمینه و در گفتگو با سایت خبرآنلاین خبر جالب دیگری را بیان کرده بود. او مخاطبان را به خبرهای محرمانه ای مربوط به بهمن ماه سال قبل تر یعنی سال 89 ارجاع داده بود و گفته بود که در آن مقطع نیز خبرهایی مبنی بر رویت اشیایی در آسمان کرمان وجود داشته است و مقامات نظامی استان با استفاده از اخباری که در این باره در دست داشته اند نقشه ای را از حرکت اشیای یاد شده تهیه کرده و آن را به من داده بودند تا آن را بررسی کنم.

او افزوده بود: نیروهای نظامی از من خواستند نقشه های (حرکت) این اشیا را ببینم. مسیرهایی که مشخص شده بود، نشان می داد اشیاء ناشناخته برخی از مسیرها را می رفته و بر می گشته اند، برخی از این اشیاء نیز مدارهایی مانند مسیرهای ماهواره ای داشتند، ولی درباره منشا آنها هیچ اظهار نظری نمی توانیم بکنیم.

در حوالی سال 84 هم خبرهایی مبنی بر ورود مهمان های ناخوانده به آسمان ایران در برخی بولتن های خبری سیاسی! منتشر شد. در یکی از خبرهای این بولتن ها اینطور تأکید شده بود که اشیای یاد شده بالون های جاسوسی هستند.

در همین زمینه حتی خبری نیز به رسانه های کشور ورود پیدا کرد که از سقوط یکی از بالون ها خبر داده بود. مقامات نظامی این طور گفته بودند که تجهیزات بدست آمده از بالون سقوط کرده، تجهیزات جاسوسی بوده اند و جملگی نیز ساخت رژیم صهیونیستی بوده اند.






این خبرها ادامه داشت تا اینکه در همان سال یعنی در سال 84 خبر مشاهده یک شی نورانی در آسمان استان های یزد و کرمان نیز به رسانه ها و حتی رسانه ملی راه یافت. شی یاد شده در یک حرکت طولی به زمین رسیده بود و عده زیادی از مردم دو استان آن را دیده بودند و عده ای هم در مصاحبه با گزارشگر تلویزیون از شنیدن صدای انفجار آن خبر داده بودند.

در آن مقطع، یگان هایی از ارتش مأموریت یافتند تا در مناطق کویری استان های کرمان و یزد، پی جوی شی سقوط کرده شوند. استاندار وقت کرمان نیز در این زمینه پیگیری هایی انجام داد که البته هیچگاه نتایج آن اعلام نشد.

سایت ام اس ان نیز چندی قبل صدایی را از یک مکالمه بین خلبان یک هواپیمای مسافربری با برج مراقبت فرودگاه تهران در سال های قبل از انقلاب منتشر کرد که خلبان از مشاهده چند شی نورانی صحبت می کرد و از برج مراقبت پیرامون این مسئله خواهان دستور بود.

برج مراقبت نیز به وی فرمان داد که هرچه سریعتر به سمت فرودگاه بازگردد.



از اشیای نورانی ناشناس تا اشیای نورانی شناس!

اتفاقات عجیب و غریب در آسمان ایران اما فقط مربوط به اشیای ناشناخته نیستند. درباره برخی اشیای شناخته شده نیز سرنوشت موهومی وجود دارد. بر اساس اطلاعات موجود از اسکادران هلیکوپترهای آمریکایی که در جریان طبس وارد خاک ایران شدند، یکی از هلیکوپترها در آسمان کرمان دچار نقص فنی و مجبور به فرود در کویر کرمان می شود. از سرنوشت این هلیکوپتر و سرنشینان آن که به ماجرای بی فرجام طبس نرسیدند نیز هیچگاه خبری به دست نیامد.

در واقع باید اینطور نتیجه گرفت که پهپاد آمریکایی RQ170 خوش شانس ترین مهمان ناخوانده آسمان ایران بوده است که لااقل خبر سرنوشت آن برای خانواده آمریکایی اش در کاخ سفید ارسال شد.



سوال هایی که گویا برای پاسخ ندادن مطرح می شوند

پیرامون اشیای مشاهده شده در آسمان ایران که همواره خبرهای مختلفی از آن بگوش می رسد، سوالهای فراوانی به ذهن می رسد که باید گفت بیش از همه؛ نهادهای مسئولی مثل شورای عالی امنیت ملی، سازمان پدافند غیر عامل و قرارگا های پدافند هوایی هستند که باید به دنبال یافتن پاسخ هایی برای آنها باشند.

باید دانست مطلبی که از زبان رئیس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران و در رسانه ملی ایران مبنی بر آزمایش موشک بالستیک توسط روسیه مطرح شد؛ قدرت نرمی را برای روسیه خرید که مقامات روس با صدها هزار دلار هم نمی توانستند آن را بدست بیاورند.

و باید به این مسئله سکوت های بی معنا و خبرهای متناقض نهادهای مسئول در ایران را نیز افزود که چگونه دانسته یا ندانسته فقط به حجم سوالاتی در این رابطه دامن می زنند که ثمری غیر از کم شدن مقوله ای به نام اقتدار آنها در اذهان عمومی مردم ندارد.

صد البته در این زمینه این نکته را نیز باید از یاد برد که نبود اطلاع رسانی مناسب در این رابطه، زمینه را برای سوء استفاده دشمن برای بازی با اذهان عمومی پدید می آورد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد